onsdag 12 maj 2010

wuho, jag har äntligen lärt mig tycka om kikärtor! win. tvingar i mig vissa saker (mat) ibland tills jag har vant mig vid smaken, och tills jag till slut tycker att det smakar helt okej :P förut tyckte jag inte om några slags bönor eller ärtor, men nu går det mesta ganska bra. jag brukar blanda i det i rätter jag tycker är goda och på så sätt så smyger man in det i huvudet att det är gott ^^ anledningen till att jag tvingar i mig det nu är för att jag har tänkt bli vegetarian i framtiden, och då är det ju ganska viktigt att kunna äta bönor osv. och anledningen till att jag vill bli det är väldigt simpelt: det är nyttigare, billigare och för det mesta minst lika gott som kötträtter, om inte godare. en annan anledning är ju självklart de stackars djuren, mår ofta illa när jag äter kött för jag tänker för mycket på vad det är jag äter (inte som i att jag är nyttig och tänker på vad jag äter haha men att jag tänker på kossor, grisar, kycklingar mm. ja ni förstår). snart så ^^

var hos tandläkaren idag och tog bort stygnen. det gick bra, men sen sprutade dem ngt desinfekterande där och det gjorde så sjukt ont, var helt yr i huvudet när jag ställde mig upp. nu är det jätte skönt iaf, stramar inte alls lika mkt när jag gapar heller :) sweeeeeeeet.

Ska jobba imorrn så snart bär det av mot kontoret för att hämta grejor till det.
hm vad ska jag göra sen ikväll då...? humdidum... får försöka hitta på ngt kul. Tror att jag ska baka, och sen ska jag nog kolla på fight club haha det var länge sen. tylor durden, TYLER DURDEN!
Har namnsdag idag, Charlotte, så säg grattis ;) det är bara mormor som kommer ihåg sånt där, så hon ringde och grattade mig på förmiddagen. själv hade hon en halv namnsdag idag då hennes andranamn är Tildalott, så himla niceigt namn ju :D det ska jag heta när jag blir stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar