lördag 22 maj 2010

Idag har jag jobbat. Och gissa vad? När vi var inne på hotellet och städade på som bäst så börjar en orkester spela massa Star Wars låtar utanför på torget haha! Gissa om jag blev förvånad ^^ Vad jag minns så spelade dem dessa två låtar:

John Williams – The Imperial March from The Empire Strikes Back
John Williams – Main Theme from Star Wars - Instrumental

Det blev mkt roligare att jobba då kan man säga!
Är det någon som vet vad det var för enna som som spelade och gjorde omvärlden lycklig idag? :) Jag blev så himla glad, det går nog inte att beskriva haha. Men ni vet som när man hör en låt som man tycker är helt otroligt bra, och sen får höra den live och det är minst lika bra? Då känner man (iaf jag gör det) en känsla som man kan likna vid att vara jätte kär, nästan så det gör ont fast man är lycklig. Vet inte hur jag ska beskriva det bättre.

Sen sitter jag visserligen i en fruktansvärd emotionell-bergodalbana för tillfället, vet varken ut eller in. Det kanske påverkar mitt humör något. Har nog aldrig varit så kvinnlig på ett dåligt sätt, vad jag minns. För några dagar sen hade jag och en person en liten dispyt, och jag tog det fruktansvärt dåligt. Det vi pratade om är något som jag fortfarande tycker är viktigt och inte alls okej, så jag ångrar inte att jag tog upp det, men jag kunde gjort det på ett mycket bättre sätt. Vart helt tjej-hetsig och sa något som jag blir röd i ansiktet bara av att tänka på att jag sa. Nu måste jag ju skriva det också.. Sa, mkt förtvivlat: "du förstår mig inte!!" :$ direkt efter kom jag på mig själv och undrade vart fan det kom ifrån! verkligen inte okej, tror aldrig att jag sagt något liknande tidigare. eller..? :$ Nu sitter jag här och är generad, haha. Hm vet inte hur jag kom in på det här spåret, tänkte ju skriva om hur min dag har varit :P aja nu fick ni lite pinsam fakta om mig här på köpet. Detta klipp är så jävla klockrent på detta tema, girlycrazyness : http://www.youtube.com/watch?v=TmJh0ie6ffY

Nu blir det foton för hela slanten! Dagens dag:

Satt på balkongen och pluggade, tog en foto paus. 
Smygfoto från balkongen. Något som vet hur pass lagligt det är att ta kort på främmande människor och lägga upp på internet? Jobbigt om någon skulle bli arg. Man ser ju inte ansiktena iaf. 


Trots min oro, mer smygfoto, för att jag gillar denna bilden mkt!
Siggebus och jag lekte lite på balkongen!
Skulle baka muffins!
Vi hade inga muffinsformar hemma så jag fick improvisera och göra egna, vilket gick jätte bra.


Halva grejen med att baka är ju att man får äta smeeeeeet! <3


Vänta och vänta i 15 min som kändes mkt längre haha. 
SUUUUUUUPER! (på skånska)


Någon var lite väl sugen ^^ Bubbe (min katt) fick smaka lite sen, kanske inte jätte bra för en katt att äta muffuns? Vem vet.. Får väl se om jag får torka spya imorrn el. inte.

Snipp snapp snut, så var dagen slut.  

2 kommentarer:

  1. ohh! vad fint det var med bakplåts papper runt muffinsarna!

    SvaraRadera
  2. Vist blev det! :D fick lite smått panik där ett tag när jag så att jag inte hade några formar.

    SvaraRadera