lördag 22 maj 2010

Tänkte dra en liten "idag för x antal år sedan" grej nu.. (3 min senare) hm. men det fungerar inte så bra för min dator är helt cp. Den klarar inte av någonting längre. Jag tänkte ju göra ett litet kollage här av 4 bilder. Varje bild är max på 44kb (kopierade från min bilddagbok) så det borde ju inte vara ngt problem, med fan vad det I.N.T.E går. Det lilla är för mycket för den.
Öppnade upp den igår för att kolla om det var massa damm eller ngt inuti, tänkte att det åtminstone borde vara en redig hög med katthår där inne som jag kunde ta bort. Men det var jätte rent.
Anledningen till varför jag trodde att det skulle vara dammigt var för att datorn blir överhettad och stänger av sig själv efter 20-30 min om jag kollar på film el youtube klipp till exempel. Jag bränner mig till och med på pek-plattan för det blir så varmt, även om jag inte kollar på ngt. så jag tänkte att det var massa damm i fläkten eller ngt. Inte för jag kan ngt om datorer men jag tyckte det lät logiskt. Men icke.

Så igår gav jag upp hoppet om denna lilla skit dator och beställde en ny. Potte hjälpte mig att hitta en relativt billig och bra. Tack. Har egentligen inte pengar som var menade till en dator, men detta går inte längre. Känner på mig att den här inte kommer att leva länge till. Det är heller inte värt att lämna in den då det antagligen kommer kosta iaf 1/3 av vad det kostar att köpa en ny. Så jag får spara in på annat, låta bli att köpa nya sommar kläder t ex. eller bara försöka jobba mer än vanligt. Och sen ska vi inte till roskilde längre. (Vet att jag inte har skrivit om det förut men det fanns planer på att åka dit i sommar som inte exixterar längre).

Det blev iallafall denna : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=577961

Haha den är blå och ful, men det spelar ingen roll. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar