tisdag 11 maj 2010

And it's done!


Daaaaaaaagens låt: Governor Andy – Bonus På Kortet , fina minnen :)

Det var en pers haha, fan vad nervig jag var där ett tag. Brukar inte vara det när jag ska färga håret, men denna gång fanns det en chans att det skulle bli grönt! Och det skulle inte vara okej. Det enda jag skulle kunna göra då vore nog att färga svart. Eller så kanske det skulle gå bort med en röd färg? Aja, behövs inte nu iaf :)

Så nu blir det steg för steg här:






Blondie, skeptisk och lite rädd. Men begav mig hursom till min alldeles egen frisörsalong "det växer ut", som den heter. Den är bäst för det kan inte bli fel, för det finns inget som är fel ^^






För att slippa grönt hår var jag tvungen att först färga orange för att få rött pigment i håret (som jag har jobbat så jävla hårt för att få bort) och för att det inte skulle vara riktigt så ljust som det var. Man skulle späda ut färg mossen och ha i hela håret, utväxten var inte viktig att få med så den sket jag i, och sen skulle man inte skölja ut färgen utan torka med hårtok och sen dirr i med den andra färgen. (sa hon på åhlens..)
Lite roligt att när man ska gå från mörk till ljus så är det just denna färgen man vill slippa, men när man går från ljus till mörk så måste man lägga till den :P Nästan som att jag passade bäst i orange haha!
Kunde ju inte låta bli att sjunga spice girls låtar när jag såg ut så här. Framför allt denna: Spice Girls – Wannabe (Radio Edit)

Jag fick alltid vara emma när man var liten, för jag hade långt blont hår. Men idag var jag GINGEEEEEER!!!!!! shit, det ville jag inte när jag var liten. Inte nu heller iofs...




Så blev det. Vart väl okej, lite åt gönt på vissa ställen men tror inte att det är något man tänker på. Fixar det näsa gång det är dags att förga isf. Det var asbra att ha orange hår under för då såg jag jätte bra om det inte var färg någonstans.
Hade glömt hur tjej-gay jag ser ut i brunt hår, alltså inte butchig men mja tjejgay helt enkelt haha ^^ Och sen märkte jag hur blek jag är egentligen...men det är så det är.

Slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar