söndag 26 december 2010

Nu är det inte lång tid kvar, sen är flytten ett faktum! Mitt liv är på gränsen till ett helt nytt kapitel och det märks. Allting är på gränsen till nytt och det känns så otroligt bra. Det är inte bara flytten, utan allt kommer bli nytt på alla plan. Jag märker att allt som har varit känns färdigt och att jag är redo att lämna det bakom mig. Det kommer bli ofantligt tufft och säkert jobbigt som sjutton i vissa stunder, som att vänja sig vid allt nytt tex. Och jag kommer med all säkerhet få många slag i magen, tappa luften och inte veta varken ut eller in. Men det är meningen. Det är aldrig lätt i början på ett nytt kapitel eftersom det är fyllt till brädden med nya läxor man ska lära i livets skola. Men jag kommer ta slagen med glädje och lära mig av dem, ställa mig upp igen och kämpa vidare. Jag känner tacksamhet för allt jag har varit med om hittills och jag har lärt mig allt jag behöver veta för att börja om på nytt.

Jag vet att det kanske inte låter så stort, det är inte som att jag ska flytta till något exotiskt och spännande ställe, jag ska inte ens göra något viktigt. Jag ska flytta ut till ett av stadens mindre trevliga områden och jobba och slita som en sate för att få mat på bordet, plugga på distans samtidigt och hinna med att ha kul med nära och kära.
Den stora förändringen sker inom mig, det kanske inte syns, men jag tror att det kommer märkas så småning om. Jag har stått still i min egna lilla bubbla och suttit fast på samma destruktiva ställe i mitt huvud så länge att det blivit till en vana. Men nu när det börjar släppa och jag kan blicka framåt så känns det som om jag flyter på moln. Innan har jag inte kunnat se en framtid, har bara sätt så långt näsan räcker lirre. Men nu har jag till och med framtidsdrömmar och för mig är det (som säkert är självklart för många) något otroligt stort. Jag tror att jag börjar bli något mer vuxen, något som förut har varit en otroligt skrämmande tanke, och det känns för första gången någonsin bra. Jag kommer ju fortfarande vara samma virriga och knäppa människa, men med något mera insikt och mogen inställning. Framförallt kommer jag inte vara lika rädd. 

Just nu rider jag på en våg av lycka och insikt, sitter längst upp på vågen och har en underbar utsikt. Snart kommer vågen slå ner och då får jag kämpa och ta mig uppåt igen. Jag ser fram emot det, för denna gång har jag en livboj. Och vem vet, när jag tagit mig upp för nästa våg kanske jag till och med får en hel båt! 



Förändringen kommer att yttra sig som så:
*På ytan:
Ny bostad
Nytt jobb
*Under huven på tulle:
Nytt tanke sätt kring relationer på alla plan, även kring nya människor jag möter
Nytt sätt att se på mig själv
Nya problem och sätt att ta itu med dem


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar