tisdag 14 december 2010

Jag hade en sån jävla obehaglig dröm inatt och jag är säker på att jag har haft den förut, eller iaf flera ggr under natten. Minns inte vad som hände i början, men vi var hemma hos några som var min familj. Sen när jag skulle gå där ifrån så trasslade min jacka, halsduk och halsband ihop sig samtidigt som min "pappa" skulle krama mig hejdå. Då fick jag världens deja vu just och tusen bilder spelades upp skit fort framför mina ögon. Sen var det som en berättar röst som sa: "första gången det hände lät hon det bara glida förbi" (en röst i bakgrunden som säger något på engelska, typ i love my daughter). "andra gången... blev hon förbannad" (flashback på hur dottern förde ett jävla liv och kastade saker och skrek, hon får spö) "tredje gången och resten av gångerna sa hon ingenting och gjorde inget motstånd.."

Det här med berättar rösten som sa "första..andra...tredje.." i början av varje mening, kändes som en nedräkning till att något hemskt skulle hända. Någonstans efter hon hade sagt "andra" började jag förstå att jag drömde och fick panik för jag ville inte se vad som skulle hända. Jag började skrika i drömmen, helt i panik, och slå på väggarna som för att väcka mitt riktigt jag.

Jag vaknar och känner mig illa till mods. Men det är så konstigt, i drömmen hade jag full panik och när jag vaknar är jag lugn förutom det att allt känns obehagligt, inga panik symtom alls så som snabbt klappande hjärta eller kallsvättningar. Jag försöker säkerställa att jag är vaken, för det känns inte som det. Känns fortfarande inte som att jag är vaken, detta skulle lika gärna vara en dröm känner jag just nu. Antingen så är de det, eller så går det över om en stund och jag kommer känna mig som vanligt. Vi får se, spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar