måndag 20 december 2010

Något mycket underligt har skett bakom ryggen på mig! Eller det var nog fel sätt att uttrycka det på, min big-and-chunky-rumpy sitter där den sitter. Kanske mer som att det har skett utan min påverkan eller vetskap! Mormor har tjatat så på mig de senaste gångerna vi setts att jag måste äta ordentligt, hon tycker att jag har blivit så smal. Jag har tills idag bra tänkt att jaha, det har jag väl inte, hon säger alltid det. Men gott folk! Jag bestämde mig för att väga mig! uuuf värsta grejen, jag vet! Det var en ångest laddad stund ska ni veta, för sist jag vägde mig så vägde jag mer än vad jag trodde.
Denna gången var jag tvungen att väga mig 4 ggr, för jag trodde inte på vad som stod där. 53 kg lirre! wtf? vet att jag har pendlat mellan 50-60 kg sen jag slutade växa (när jag var 11/12 bast var jag fullvuxen lirre haha tru story). Men jag har väl inte vägt under 55kg sedan jag slutade på handbollen när jag var 14 tror jag! Jag vet att jag har slutat äta massa chips och så som jag gjorde förut och att jag är mer aktiv, men det har inte varit medvetna val utan det har bara blivit så. Så jag blev ganska chockad när jag klev upp på vågen och såg att jag gått ner 5 kg på ett halvår utan att ens försöka eller märka det! Har aldrig försökt göra ngt åt min vikt och brukar inte väga mig, för jag har aldrig känt det behovet.

Haha ber om ursäkt för detta dööötråkigt inlägg, blev bara så chockad som sagt! ;D

Slutsats: jag ska fortsätta med att inte försöka något, det verkar ju funka :P

1 kommentar:

  1. Jag gick ju också oväntat ner i vikt för några år sen. :)

    // Pontus

    SvaraRadera