fredag 23 april 2010

Läser gamla saker som jag har skrivit. Det jag läser just nu är från våren 2006 då jag precis hade hoppat av skolan och skulle börja praktisera. Om man jämför det som skrevs innan jag började praktisera och efter så ser man en tydlig attityd förändring. Blev så mycket bättre efter att jag började på helheten (http://www.helheten.net/). Jag gjorde visserligen inte mycket där, jag kokade kaffe och svarade i telefon men det var så pass mycket som jag klarade av just då. Resten av tiden satt jag och läste eller pratade med dem som jobbade där.

Här sitter jag på helheten och cappe och cattis var o hälsade på :P  

Usch det smittar att läsa saker som man skrivit när man mått dåligt, då blir man påmind om massa dåliga saker. Borde bränna allt dåligt och bara spara det bra så att man bara minns tillbaka på allt det fina och roliga. Det ska jag göra. uppföljning kommer! tbc som jag så fint brukar säga (to be continued). bah.


men iaf det jag skulle skriva var en sak som jag hittade när jag läste, tänkte att jag skulle skriva av det här för det var så sjukt! : 

"Hej - jag vill... inte bli vuxen! 
En gång när jag hade gått runt i en vecka och tänkt på det (att jag inte ville bli vuxen) så ramlade det ner en skylt framför mig där det stod "Nästan Vuxen" på! det var fan läskigt! Gaaaaah! Waaaaah!!"

haha hade ju kunnat skippa de där sista "utropen" men jag ville skriva av exakt som det stod. Detta är iaf en av de sjukaste saker som har hänt mig, blev så jävla rädd. Vem hade väntat sig att en skylt där det stod så där på skulle falla ned mitt framför näsan på mig på ica i lindesberg lirre?!  


Imorrse vaknade jag av en utskällning, det var rätt åt mig kan man väl säga. Faller tillbaka i gamla mönster och fixar inte skolan, sämst. Men nu har det blivit så där super jobbigt igen, jag har varit borta för länge så jag får mega ångest över att bara tänka på att behöva gå dit. "vad är det värsta som skulle kunna hända?" skulle man ju kunna fråga sig. mja extrema panik attacker kanske? Det är inte okej, det vill jag vara utan så.. dags för någon slags kbt eller liknande snart kanske? har funderat på det ett tag men nej. för dem som inte vet det (vilket inte kan vara många, då det brukar gå bra när jag är med folk jag känner mig bekväm och lugn med, vänner och familj etc. så detta blir värsta avslöjandet här, stoppa pressarna!!) så verkar det inte bättre än att jag har råkat utveckla någon slags social fobi under alla år jag har stannat hemma och gömt mig från skolan. lite extra jobbigt nu när vi bor mitt på stan, får ju typ smyga ut bakvägen om det ska funka överhuvud taget. detta att bo mitt i stan skulle man ju kunna se som ett lysande tillfälle att träna bort rädslan eller, som jag gör istället, träna på att vara osynlig och hitta smyg vägar dit jag ska. humpft. Vissa dagar går det dock helt utan problem det beror helt på hur jag mår i övrigt. Om humöret är på topp så går det mesta! 

Alltså SERIAL, alldeles för allvarligt det här. nog med avslöjanden för idag men det är så svårt att sluta skriva när man väl kommit igång. bibappaluuba.... 

Igår gick jag en lång promenad och hamnade hos våren och en massa vitsippor! Mys. Sen hamnade jag hos potte och vi gjorde lasange och muffins. gott! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar