fredag 9 april 2010

Jag är en person som lätt blir beroende av saker, har speciellt lätt att köra fast i dagliga "ritualer". Nu har jag tex en period där jag måste skriva listor på precis allt jag ska göra och sen bocka av den ena efter den andra. Varje dag har jag en lista som heter "Att göra", en lista som heter "Dagens mål" (typ samma som att-göra-listan fast med saker som jag inte ska behöva må dåligt över om jag inte lever upp till, ex städa haha..) och en lista där jag fyller på med framtidsdrömmar.


Sen är jag även lite halvt beroende av Tontxu s skiva Corazón de Mudanza, skit lame spansk musik men jag får inte nog av den! Det är inte så mycket musiken jag gillar utan det är just det att det är på spanska som gör att jag inte kan lyssna mig mätt. Jag måste nog åka till Spanien omgående, och då ska jag vara grym på spanska. Ska ta hjälp av denna sida: http://www.learn-spanish-online.de/ . Började en gång för typ ett år sen tror jag det var men kom av mig, så det är dags att ta upp det igen. Har ju lite spanska i bagaget sedan grundskolan iaf. Kanske att det blir Spanien till hösten? Vore ju inte alls fel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar