söndag 31 oktober 2010

Jag har blivit galet dokumentär sugen! Igår såg jag "The Union: The bussines behind getting high" och del ett av tre i dokumentärserien "Dokument utifrån: spelet om iran". lär ju inte ens behöva berätta vad någon av dem handlar om, titlarna säger väl det mesta.

Kvar att se av dem jag har hemma för tillfället är:

  • Tyson : Om ja, Mike Tyson så klart. Intervjuer, klipp mm.
  • Nostradamus 2012 : Domedags tjosan, presenterar flera teorier om vad som kommer att hända år 2012
  • Jag vill inte leva detta livet : Om unga missbrukare. Man får följa ett par ungdomar i Göteborg som fastnat i GHB träsket 
  • Fahrenheit 9/11 : Michael Moore's Bush-kritiska film kring det som hände 11 september 2001. 
  • Dokument utifrån: spelet om iran : del 2 o 3
  • Zeitgeist : har sett denna flera ggr, men den är grym. handlar om den kristna trons ursprung, hur amerikanska banker har kontroll över världen och hur dessa två faktorer står i relation till diverse krig 
  • Zeitgeist Addendum : "Uppföljaren" (kan även ses fristående skulle jag tro) till Zeitgeist. Denna behandlar vad som står bakom styrandet i usa och Fractional Reserve Banking.
  • Religulous : Granskar och driver med organiserad religion och religiös tro. Komedi.. (har sett förut)
  • Domino Collapse : Handlar om en polis som bytte yrke och blev reporter och som förutsåg och försökte varna om börskraschen. (har sett förut)

Sååå atte jag har och göra ^^ En annan som jag vill se är "The corporation", men den har jag inte nu.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar