söndag 7 november 2010

Nu har jag tänt ett ljus, för jag gjorde inte det igår.. Jag kunde inte åka till kyrkogården, jobbade, men jag tycker ändå inte om det, hon ville inte ens ligga där. Jag drömde faktiskt om mamma inatt, det brukar jag aldrig göra. Har gjort det en gång tidigare vad jag vet. Jag minns inte vad jag drömde längre, något med massa djur och någon vi skulle rädda. Minns inte heller vad mamma hade för roll i drömmen, vet bara att hon var med. Jag måste alltid rädda folk i mina drömmar... undra varför, det ska jag ta reda på. Det är alltid någon som blir bortrövad eller försvinner på ngt sätt, och så måste jag följa massa ledtrådar och lösa gåtor och sånt för att få tillbaka dem (of topic, jag vet). Men ja, just den där helgen så är ju slöjan mellan världarna otroligt tunn, om man ska tro på sådant, så det var inte konstigt att hon kom och hälsade på mig. Jag har tänkt på henne otroligt mycket de senaste månaderna. Jag saknar henne obeskrivligt mycket, men för första gången någonsin har jag kunnat känna tacksamhet för de år vi fick tillsammans. Jag skulle aldrig byta de ca 13 åren vi fick tillsammans mot ett het liv med en annan mamma, aldrig.


Min mamma är världens sötaste! Hon brukade alltid göra massa mysiga saker för mig och min bror. Som ibland när hon la massa lappar i hela huset.. på fösta lappen stod det något som hintade om vart nästa lapp var osv så skulle vi följa dem tills vi kom till sista och där var det någon liten suprise ^^ Alla har väl sätt Amelié  från montmartre? Mamma var som hon, hon gjorde massa såna småsaker för att andra skulle må bra lirre. 
Det enda jag minns från begravningen är det att en vän till henne höll ett tal där hon pratade om mamma. Hon berättade att de i "tjejgänget" ibland kunde sitta och snacka skit om folk, men mamma sa aldrig något ont om någon. Då de pratade så där dumt så ville hon inte delta i den diskussionen utan hon var tyst och lät dem hållas. Så försöker jag oxå göra. 

Nu ska jag sluta. För nu ska jag vila och lyssna på Petter, för jag blev kär i honom igår när jag såg honom på tv. Och denna låten har jag haft på hjärnan hela dagen : Petter – Längesen . Hatar den där cp rösten som sjunger refrängen men gillar honom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar